فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

30 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل لغو پروازهای آبادان

تاریخ انتشار: 17/04/1392

 
مدیرعامل منطقه آزاد اروند از رفع مشکل لغو پروازهاي فرودگاه آبادان با خریداری و نصب دستگاهILS در این فرودگاه خبر داد.
 
به گزارش روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، مهدی نیک‌پی مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان این مطلب گفت: با خرید دستگاهILS از لغو و تاخیر 81 درصدی پروازهای فرودگاه آبادان که عمدتا به‌دلیل وجود پدیده گرد و غبار و به تبع آن کاهش دید افقی خلبان است، جلوگیری خواهد شد.
نیک‌پی با اشاره به اقدامات انجام شده به‌منظور خرید و نصب دستگاه فرود اتوماتیک در فرودگاه آبادان افزود: طبق توافق صورت گرفته این دستگاه با اعتبار 30 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری خواهد شد.
وی گفت: این دستگاه برای اجرای عملیات نصب و راه‌اندازی به شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور تحویل داده می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در سطح استان خوزستان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده تقریبا همه پروازهای ابطال شده در ماه‌های اخیر در اثر بدی آب و هوای آبادان و به دلیل بروز پدیده گرد و غبار که منجر به کاهش دید خلبان برای فرود هواپیما می‌شد، بوده است.
نیک‌پی یادآور شد؛ با تکمیل زیرساخت‌های لازم می‌توان حضور سرمایه‌گذاران را تسهیل و خدمات گردشگری و حمل‌ونقل را در منطقه آزاد اروند توسعه داد.

 

 




:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت